Siergiej Amielin
Сергей Амелин
Aml
Zdjęcia, wykresy, wizualizacje...
Rozdział 3
• 3.27. Ślady w ostatniej fazie lotu. WERSJA POPRAWIONA •
• 3.27. Ślady w ostatniej fazie lotu. WERSJA POPRAWIONA •
Rozdział 4
• 4.3. Rekonstrukcja lotu obok radiolatarni w najprostszym scenariuszu •
• 4.3. Rekonstrukcja lotu obok radiolatarni w najprostszym scenariuszu •
• 4.26. Symulacja katastrofy. WERSJA POPRAWIONA •
• 4.26. Symulacja katastrofy. WERSJA POPRAWIONA •
• 4.27. Obrót samolotu o 150-160º po utracie końcówki lewego skrzydła
i uszkodzeniu zewnętrznej klapy tego skrzydła. WERSJA POPRAWIONA •
• 4.27. Obrót samolotu o 150-160º po utracie końcówki lewego skrzydła
i uszkodzeniu zewnętrznej klapy tego skrzydła. WERSJA POPRAWIONA •
Rozdział 5
• 5.12. Przykładowy schemat rozpadania się prezydenckiego tupolewa. WERSJA POPRAWIONA •
• 5.12. Przykładowy schemat rozpadania się prezydenckiego tupolewa. WERSJA POPRAWIONA •
Rozdział 20
• 20.1. Wysokościomierz i wariometr w kabinie samolotu nr 101 •
• 20.1. Wysokościomierz i wariometr w kabinie samolotu nr 101 •
• 20.2. Ukształtowanie terenu wzdłuż toru podejścia do lądowania (linia
przerywana na zdjęciach): 1 – widok na wschód (w kierunku lotniska),
2 – widok na zachód, BRP – bliższa radiolatarnia prowadząca, DRP – dalsza
radiolatarnia prowadząca •
• 20.2. Ukształtowanie terenu wzdłuż toru podejścia do lądowania (linia
przerywana na zdjęciach): 1 – widok na wschód (w kierunku lotniska),
2 – widok na zachód, BRP – bliższa radiolatarnia prowadząca, DRP – dalsza
radiolatarnia prowadząca •
• 20.3. Sygnały TAWS: TA – TERRAIN AHEAD, PUPU – PULL UP PULL UP •
• 20.3. Sygnały TAWS: TA – TERRAIN AHEAD, PUPU – PULL UP PULL UP •
• 20.4. Symulacja lotu z zejściem pod chmurę. Samolot rozpoczął zniżanie
dopiero po otrzymaniu komend „Pas wolny” oraz „Lądowanie warunkowo,
120–3 metry”. Schodził ze stałą prędkością pionową równą 6,8 m/s
i ze stałą prędkością poziomą wynoszącą 300 km/h. BRP i DRP – bliższa
i dalsza radiolatarnia prowadząca. Jasnozielonym kolorem zaznaczona
jest ścieżka schodzenia z korytarzem dopuszczalnych odchyleń wysokości
od jej prawidłowej wartości. Zaznaczone są wszystkie odczyty wysokości
powyżej 100 m. Czas trwania każdego odczytu zaznaczony jest długością
odpowiadającego mu paska. W górnej części schematu zaznaczone są sygnały
TAWS: TA – TERRAIN AHEAD, PUPU – PULL UP PULL UP. Ukształtowanie
terenu na podstawie własnych pomiarów GPS-em •
• 20.4. Symulacja lotu z zejściem pod chmurę. Samolot rozpoczął zniżanie
dopiero po otrzymaniu komend „Pas wolny” oraz „Lądowanie warunkowo,
120–3 metry”. Schodził ze stałą prędkością pionową równą 6,8 m/s
i ze stałą prędkością poziomą wynoszącą 300 km/h. BRP i DRP – bliższa
i dalsza radiolatarnia prowadząca. Jasnozielonym kolorem zaznaczona
jest ścieżka schodzenia z korytarzem dopuszczalnych odchyleń wysokości
od jej prawidłowej wartości. Zaznaczone są wszystkie odczyty wysokości
powyżej 100 m. Czas trwania każdego odczytu zaznaczony jest długością
odpowiadającego mu paska. W górnej części schematu zaznaczone są sygnały
TAWS: TA – TERRAIN AHEAD, PUPU – PULL UP PULL UP. Ukształtowanie
terenu na podstawie własnych pomiarów GPS-em •
• 20.5 Symulacja lotu z zejściem pod chmurę w pobliżu bliższej radiolatarni.
Powiększony fragment schematu 20.4. Ukształtowanie terenu na podstawie
własnych pomiarów GPS-em. Widać, że samolot zaczął wyhamowywać ruch
w dół, gdy był na wysokości mniejszej od 30, a większej od 10 m nad
poziomem progu pasa, co najmniej 2 s przed wyłączeniem autopilota. Widać
też, że gdyby tego nie zrobił, to uderzyłby w ziemię koło bliższej radiolatarni
i brzozy, której obciął wierzchołek •
• 20.5 Symulacja lotu z zejściem pod chmurę w pobliżu bliższej radiolatarni.
Powiększony fragment schematu 20.4. Ukształtowanie terenu na podstawie
własnych pomiarów GPS-em. Widać, że samolot zaczął wyhamowywać ruch
w dół, gdy był na wysokości mniejszej od 30, a większej od 10 m nad
poziomem progu pasa, co najmniej 2 s przed wyłączeniem autopilota. Widać
też, że gdyby tego nie zrobił, to uderzyłby w ziemię koło bliższej radiolatarni
i brzozy, której obciął wierzchołek •
Plan sytuacyjny
Ostatnie zmiany w witrynie: 2014-04-05
•
Debiut online: 2010-12-07
•
© Siergiej Amielin 2010–2016 • © Prószyński Media 2010–2016